50 lat AMG

HISTORIA FIRMY AMG

TWORZĄCEJ OD LAT NIEZWYKŁE SAMOCHODY DLA NIEZWYKŁYCH LUDZI

W tym roku mija dokładnie 50 lat, odkąd Hans-Werner i Erhard Melcher założyli pod Stuttgartem firmę AMG. Panowie z początku zamierzali jedynie zajmować się tuningiem Mercedesów. Warsztat miał przyciągnąć właścicieli luksusowych Mercedesów, którzy szukali w swoich samochodach sportowego pazura. AMG zaangażowało się także w Motorsport, a zwycięstwa przyszły szybciej niż ktokolwiek się spodziewał. Dzięki licznym sukcesom w sporcie motorowym i tworzeniu wyjątkowych pojazdów AMG stało się rozpoznawalne na całym świecie.

Trzy litery AMG oznaczają dzisiaj w motoryzacji najwyższe osiągi, ekskluzywność, wydajność i przyjemność z niezwykle dynamicznej jazdy. Dzisiaj jest częścią koncernu Daimler i pełni rolę nie tylko nadwornego tunera, ale też sportowej dywizji Mercedesa. AMG święci triumfy wszędzie - od salonów sprzedaży (w 2016 r. słupki sprzedaży wystrzeliły o 40%) po tory całego świata, gdzie Lewis Hamilton w Formule 1 zmierza po kolejne zwycięstwo.

A WSZYSTKO ZACZĘŁO SIĘ NIEPOZORNIE, W ...

1967

Powstaje AMG

Firmę założył Hans-Werner Aufrecht i Erhard Melcher. Panowie chcieli się zajmować głównie tuningiem Mercedesów i konstrukcją silników wyścigowych. Skąd wzięła się nazwa AMG? Dwie pierwsze litery pochodzą od nazwisk założycieli, a 'G' od miejscowości Großaspach, skąd pochodził Aufrecht.

1967

1971

O AMG robi się głośno na całym świecie.

Wściekle czerwony AMG 300 SEL 6.8 odnosi wspaniałe zwycięstwo na słynnym torze SPA w 24-godzinnym wyścigu. AMG nie tylko zdominowało swoją klasę, ale zajęło też drugie miejsce w klasyfikacji generalnej.

1976

AMG otwiera fabrykę Affalterbach. Z producenta silników staje się producentem sportowych limuzyn i coupe.

1987

Do sprzedaży wchodzi słynny AMG Hammer. Dzięki niesamowitym osiągom i potężnej 6-litrowej V-ósemce auto zostało okrzyknięte Młotem na Ferrari.

1988

AMG angażuje się w wyścigi aut turystycznych DTM. Firma przygotowuje do mistrzostw Mercedesy 190 E.

  • 1990

    Rozpoczyna się współpraca z Daimlerem

    Już rok później inżynierowie AMG zaczynają projektować sportowe odmiany Mercedesów.

  • 1993

    Do sprzedaży wchodzi pierwsze dziecko AMG i Mercedesa, model C36 AMG. Okazał się wielkim sukcesem, bo w cztery lata sprzedano ponad 5000 sztuk.

1990

1996

Mercedes C 36 AMG zostaje samochodem bezpieczeństwa
Formuły 1.

1999

Nowa era w historii AMG. Koncern Daimler (wtedy jeszcze Daimler Chrysler) przejmuje 51% udziałów w AMG. Współpraca się zacieśnia.

2001

Mercedes C 32 AMG otrzymuje innowacyjną 5-biegową skrzynię automatyczną połączoną z doładowanym mechanicznie silnikiem o pojemności 3,2 litra. Innowacyjne sterowanie pozwalało na ręczną zmianę przełożeń.

2005

AMG definitywnie trafia pod skrzydła Daimlera. Mercedes w całości przejmuje firmę. AMG staje się pełnoprawną sportową dywizją marki.

2009

Kolejny przełomowy rok

Niemcy pokazują bezkompromisowego Mercedesa SLS AMG. To pierwszy w całości opracowany przez AMG samochód. Kojarzą go wszyscy miłośnicy motoryzacji, bo wrył się w naszą pamięć niesamowitą stylistyką i charakterystycznymi unoszonymi do góry drzwiami. SLS był też piekielnie szybki. Napędzała go V-ósemka 6.2 o mocy 571 KM (były też mocniejsze odmiany) i osiągał pierwszą setkę w 3,8 sekundy. Dzisiaj to już samochód-legenda.

2009

2011

SLS AMG doczekał się wyścigowej odmiany GT3. AMG dołącza do ekskluzywnego świata wyścigów prywatnych zespołów. Jednostkę V8 podkręcono do ponad 600 KM, a piękna wyścigówka potrzebowała 3,2 sek. do rozpędzenia się do pierwszej setki. Prędkość maksymalna? Równe 300 km/h.

2014

Wielka premiera. Mercedes-AMG zaprezentował następcę kultowego SLS-a i godnego konkurenta Porsche 911. Podczas Salonu Samochodowego w Paryżu następuje era Mercedesa-AMG GT. Pierwszy GT zadebiutował z V-ósemką 4.0 TwinTurbo o mocy 462 KM.

2015

Absolutny rekord sprzedaży. AMG na całym świecie sprzedaje niecałe 70 000 samochodów. To zasługa nie tylko kompaktów i 43 AMG, ale także coraz popularniejszych sportowych SUV-ów i klasy C.

2016

NOWE PÓŁWIECZE Z NOWYM REKORDEM

Mercedes-AMG nie zdejmuje nogi z gazu. Ledwie rok wcześniej mówiło się o niesamowitym ?absolutnym rekordzie sprzedaży?, a już w 2016 r. AMG zbliża się do granicy 100 000 sprzedanych samochodów na całym świecie! Sportowe Mercedesy znakomicie sprzedają się również nad Wisłą. W 2016 r. AMG kupiło 1 108 Polaków, co oznacza wzrost aż o 53% w porównaniu z rokiem poprzednim. Co ciekawe, jesteśmy dla AMG czwartym rynkiem w Europie.

2016

2016

Rodzina modelu AMG GT cały czas się rozrasta. Zdecydowaniem najciekawszym modelem jest AMG GT R, czyli topowa odmiana GT, przygotowana pod okiem mistrza F1, Lewisa Hamiltona. Auto zachwyca wściekle zielonym lakierem, nowym grillem Panamericana, 585-konnym silnikiem i wspaniałymi osiągami.

2017

Jubileuszowa edycja specjalna wyścigowego AMG GT3 stworzona specjalnie na 50. urodziny sportowej dywizji Mercedesa.

2017

Mercedes-AMG GT Concept

Zapowiedzią nowej ery AMG jest spektakularny koncept, który zobaczyliśmy na tegorocznym Salonie Samochodowym w Genewie. Mercedes zaskoczył wszystkich i przygotował przepiękną, sportową limuzynę. Oprócz niesamowitej stylistyki, w koncepcie ogromne wrażenie robi także potężny układ hybrydowy. Na pokładzie współpracuje ze sobą 4-litrowa V-ósemka biturbo oraz umieszczony z tyłu motor elektryczny. Łączna moc? Aż 805 KM! Napędzane na wszystkie cztery koła AMG GT Concept ma osiągać pierwszą setkę w mniej niż 3 sekundy. Limuzyna będzie mogła się poruszać również w trybie czysto elektrycznym - zasięg to kilkadziesiąt kilometrów.

Produkcyjna wersja będzie gotowa już w przyszłym roku. Auto powstanie na płycie podłogowej MRA, zmodyfikowanej przez inżynierów AMG. Dzięki temu uzyska unikalny rozstaw osi oraz zupełnie nową konstrukcję zawieszenia. Głównym rywalem nowego, czterodrzwiowego Mercedesa ma być Porsche Panamera. Do sprzedaży trafi prawdopodobnie pod nazwą AMG GT4. Rodzina AMG GT powiększy się więc znacząco, bo do rasowych sportowców AMG GT (coupe i roadstera) dołączy propozycja luksusowa.

50 lat AMG

MERCEDES-AMG

MODELE POWSTAŁE Z PASJI DO SPORTU MOTOROWEGO

Mercedes-AMG to wyczynowa marka Mercedes-Benz – łącząca sportową dynamikę i wysokiej jakości detale z zaletami seryjnych samochodów Mercedesa. Manufakturowy charakter i sztuka inżynierska to elementy DNA marki AMG, która istnieje już od pięćdziesięciu lat. Paleta dostępnych modeli i ich wersji obejmuje ponad czterdzieści samochodów. AMG obecne jest w prawie każdym segmencie – od kompaktowego A 45, przez cabrio C 63 aż po legendarną terenówkę G 65.

Wszystkie auta spod szyldu AMG charakteryzują się sportowymi pakietami stylistycznymi (zderzaki z dużymi wlotami powietrza, lekkie felgi, emblematy AMG, najwyższej jakości materiały we wnętrzu) oraz daleko idącymi zmianami mechanicznymi, od zawieszenia rozpoczynając, a na silniku kończąc. Modele oznaczone liczbą 43 zarezerwowane są dla tych, którzy chcą poczuć ducha AMG, jednocześnie nie rezygnując z komfortu typowego dla Mercedesa. Liczba 63 to prawdziwy duch AMG – bezkompromisowe rozwiązania nastawione na doznania z jazdy. 65 to liczba symbol, która trafia na klapy najbardziej luksusowych aut ze stajni Mercedes-AMG.

LIMUZYNY I HATCHBACK

Paletę aut Mercedes-AMG otwiera model A 45 4MATIC. To najmniejszy ze sportowych Mercedesów i jeden z najbardziej pożądanych hot-hatchy na rynku. Jego dwulitrowy silnik ma moc 380 KM. Ten sam silnik pracuje pod maską czterodrzwiowego sedana w stylu coupe, czyli CLA 45.

Lista limuzyn otwierana jest przez Klasę C, która dostępna jest w kilku odmianach: od 43 4MATIC na 63 S kończąc. Moc? Od 367 do aż 510 KM. Większa limuzyna Klasy E oferowana jest w wersji 63. Pod jej maską pracuje 563-konny silnik V8. Generujący piękny dźwięk motor rozpędza niemiecką limuzynę do setki w 3,5 s. Ofertę limuzyn dopełnia topowa Klasa S. Jej najbardziej ekskluzywna odmiana S 65 – ma aż 630 KM.

Dodatkowo Mercedes-AMG Klasy C, E i CLA dostępne są w praktycznych odmianach kombi (CLA w odmianie Shooting Brake).

  • MERCEDES-AMG C 63 S Fot. Materiały partnera

  • MERCEDES-AMG E 63 Fot. Materiały partnera

  • MERCEDES-AMG S 63 Fot. Materiały partnera

  • MERCEDES-AMG S 63 Fot. Materiały partnera

  • MERCEDES-AMG S 63 Fot. Materiały partnera

COUPE, CABRIO I ROADSTERY

Samochody z nadwoziem coupe są z natury sportowe, a AMG wyciska z nich jeszcze więcej. Obecnie w gamie Mercedes-AMG znajdują się trzy klasyczne coupe: Klasa C, Klasa S oraz flagowy AMG GT. Ten ostatni od samego początku był tworzony przez inżynierów AMG z nastawieniem na sportowe doznania. Piękna karoseria z długą maską skrywa wręcz wyczynowe podzespoły zarezerwowane dla najbardziej wymagających. Podstawowy Mercedes-AMG GT ma 476 KM. Mocniejsza wersja S to już 510 KM, a na samym szczycie znajduje się torowa odmiana R z 585-konnym motorem. W ofercie Mercedes-AMG Klasy C i E dostępne są również w wersjach cabrio.

Na liście roadsterów, czyli dwuosobowych kabrioletów, znajdują się trzy auta: SLC, SL i topowy AMG GT. W przypadku GT paleta silników nieco różni się od wersji z twardym dachem. Ofertę otwiera jednostka 476-konna, a zamyka ją 558-konny motor z wersji C, niedostępnej w zwykłym AMG GT.

Mercedes-AMG GT R
Specjalnie zaprojektowany sportowy spojler dba o odpowiedni docisk. Dzięki niemu AMG GT R jest jeszcze szybszy w zakrętach.
Mercedes-AMG GT R
Wyjątkowy model jest lżejszy o 16 kg (1555 kg). Ma zamontowaną specjalną, regulowaną kontrolę trakcji, która przypomina tą z bolidów F1. AMG GT R inspirowany jest wyścigowym AMG GT3.
Mercedes-AMG GT R
Pod maską Mercedes-AMG GT R ma 4-litrowy silnik V8 o mocy 585 KM. Rozpędza on auto do stu km/h w 3,6 s. Prędkość maksymalna wynosi 318 km/h.
Mercedes-AMG GT R
Grill nawiązuje do samochodu wyścigowego 300 SL, który w 1952 roku zwyciężył w wyścigu Panamericana. Nie tylko wpuszcza on powietrze do komory silnika, ale też może je skierować do zaprojektowanego specjalnie dla tego modelu systemu aerodynamicznego.

SUV-Y I TERENÓWKI

Na liście uterenowionych i terenowych modeli ze stajni AMG widnieje najwięcej pozycji. Najmniejszym SUV-em marki jest GLA (w wersji 45). Wyżej znajdują się w kolejności: GLC (tylko wersja 43), GLE, GLS i topowa, legendarna terenówka Klasy G. Ta ostatnia oferowana jest w dwóch wersjach: 63 oraz 65 zarezerwowanej dla największych fanów terenowego Mercedesa. Jego 6-litrowy silnik generuje oszałamiające 630 KM.

To jednak nie koniec. W salonach Mercedesa znajdują się jeszcze dwa SUV-y w stylu coupe: GLC Coupe oraz GLE Coupe. Mercedes-AMG GLC Coupe 43 generuje 367 KM, które przenoszone są na wszystkie koła za pośrednictwem 9-stopniowej automatycznej skrzyni biegów. Większe GLE Coupe dostępne jest w trzech odmianach: 43, 63 i 63 S. Ich moc waha się między 367 KM do 585 KM.

  • MERCEDES-AMG A45 Fot. Materiały partnera

  • MERCEDES-AMG GLE 63 COUPE Fot. Materiały partnera

  • MERCEDES-AMG GLE 63 COUPE Fot. Materiały partnera

  • MERCEDES-AMG G 63 Fot. Materiały partnera

  • MERCEDES-AMG GLS 63 Fot. Materiały partnera

WIZYTA W FABRYCE AMG

SĄ TAKIE MIEJSCA NA ŚWIECIE, GDZIE SERCE KAŻDEGO MIŁOŚNIKA MOTORYZACJI ZACZYNA BIĆ SZYBCIEJ. JEDNYM Z NICH JEST AFFALTERBACH W NIEMIECKIEJ SZWABII. TO WŁAŚNIE TUTAJ, NA POŁUDNIU NIEMIEC POWSTAJĄ WSPANIAŁE MERCEDESY SYGNOWANE TRZEMA MAGICZNYMI LITERAMI AMG.

Nigdzie indziej nie ma takiej koncentracji samochodów marzeń jak w Affalterbach, na ulicy Daimlerstrasse. W niewielkiej miejscowości pod Stuttgartem mieści się bowiem prawdziwa świątynia motoryzacji siedziba Mercedes-AMG. To właśnie tutaj powstają najszybsze samochody z trójramienną gwiazdą na masce. Ważnym punktem siedziby nadwornego tunera Mercedesa jest olbrzymi salon, w którym znajdziemy wszystkie modele aktualnie oferowane przez sportową dywizję marki. Kierowcy mogą tu nie tylko kupić samochód, ale także zapoznać się z ofertą i z pomocą eksperta wybrać dla siebie wymarzone auto. W salonie znajduje się prywatny lounge, gdzie spotykają się miłośnicy marki. To miejsce rozmów.

Ale Affalterbach to nie tylko biura i salon sprzedaży, to także miejsce, gdzie Mercedesy spod znaku AMG są projektowane i produkowane. To tutaj, w Design Studio, zaczynając od czystej kartki artyści i projektanci najpierw szkicują nowe modele, które za kilka lat wyjadą na drogi. Po zaakceptowaniu projektu przez zarząd trafia on w ręce inżynierów. A tych w AMG pracuje aż 800! Dzięki ich ciężkiej i skomplikowanej pracy modele AMG uważane są za jedne z najlepszych sportowych samochodów na świecie. Inżynierowie dopracowują wszystko – od zawieszenia, układu kierowniczego, wyczynowych

<b>SIEDZIBA MERCEDES-AMG W AFFALTERBACH</b> Fot. Materiały partneraSIEDZIBA MERCEDES-AMG W AFFALTERBACH Fot. Materiały partnera

hamulców, przez superszybkie skrzynie biegów po potężne silniki. Wszystko powstaje w zakładach w Affalterbach. Podzespoły poddawane są wyczerpującym testom. Przykładowo, funkcjonalność silnika bada się nawet przez 800 godzin, zanim zostanie dopuszczony do produkcji.

Najciekawszym miejscem w fabryce są z pewnością właśnie zakłady wytwarzania silników. Można tu obejrzeć nie tylko nowe jednostki, ale też wszystkie silniki, jakie kiedykolwiek AMG wyprodukowało. Jednostka napędowa to serce każdego samochodu. Dlatego w AMG montowane są ręcznie, zgodnie z zasadą „jeden człowiek, jeden silnik”. Za stworzenie silnika od początku do końca odpowiada tylko jeden mechanik. Jego nazwisko i podpis znajduje się później na specjalnym emblemacie na silniku. To znak jakości.

Siedziba Mercedes-AMG w Affalterbach to miejsce jedyne w swoim rodzaju. Pracuje tu ponad 1000 ludzi, których jedynym celem jest

tworzenie wspaniałych, szybkich i innowacyjnych samochodów, a filozofią hasło „DRIVING PERFORMANCE”, czyli drogowe spełnienie. Co ciekawe, zakłady w Affalterbach nie są zamknięte na świat zewnętrzny. Wiele marek zazdrośnie strzeże swych tajemnic i nikogo do nich nie dopuszcza. Ale nie Mercedes-AMG. I nie chodzi tu tylko o filmy i zdjęcia z fabryki. Niemcy organizują wycieczki po fabryce. Zwiedzanie trwa zwykle od pół do dwóch godzin.

Jeżeli będziecie kiedyś w Badenii-Wirtembergii w okolicach Stuttgartu to pamiętajcie, że istnieje taka możliwość! Dla każdego miłośnika motoryzacji to niezapomniana przygoda.

  • Siedziba Mercedes-AMG w Affalterbach

    Siedziba Mercedes-AMG w Affalterbach

    Fot. Materiały partnera

  • Siedziba Mercedes-AMG w Affalterbach

    Siedziba Mercedes-AMG w Affalterbach

    Fot. Materiały partnera

  • Siedziba Mercedes-AMG w Affalterbach

    Siedziba Mercedes-AMG w Affalterbach

    Fot. Materiały partnera

  • Siedziba Mercedes-AMG w Affalterbach

    Siedziba Mercedes-AMG w Affalterbach

    Fot. Materiały partnera

  • Fabryka Mercedes-AMG w Affalterbach

    Fabryka Mercedes-AMG w Affalterbach

    Fot. Materiały partnera

  • Fabryka Mercedes-AMG w Affalterbach

    Fabryka Mercedes-AMG w Affalterbach

    Fot. Materiały partnera

  • Fabryka Mercedes-AMG w Affalterbach

    Fabryka Mercedes-AMG w Affalterbach

    Fot. Materiały partnera

  • Fabryka Mercedes-AMG w Affalterbach

    Fabryka Mercedes-AMG w Affalterbach

    Fot. Materiały partnera

  • Fabryka Mercedes-AMG w Affalterbach

    Fabryka Mercedes-AMG w Affalterbach

    Fot. Materiały partnera

  • Siedziba Mercedes-AMG w Affalterbach

    Siedziba Mercedes-AMG w Affalterbach

    Fot. Materiały partnera

AMG W POLSCE.

KOCHAMY SPORTOWE SAMOCHODY

JEŻELI MYŚLISZ, ŻE NAD WISŁĄ SPRZEDAJE SIĘ MAŁO UNIKATOWYCH SAMOCHODÓW MERCEDESA, DODATKOWO OZNACZONYCH LITERAMI AMG, TO SIĘ BARDZO MYLISZ. POLSKA TO JEDEN Z NAJWAŻNIEJSZYCH EUROPEJSKICH RYNKÓW DLA TEJ MARKI.

Jesienią w Konstancinie Mercedes zaprezentował niezwykły samochód. Po raz pierwszy w Polsce pokazano model AMG GT R. Agresywna zieleń unikatowego lakieru "Green Hell Magno", którym go pomalowano, wskazuje już z daleka na jego pochodzenie - większość fazy projektowania ten sportowy samochód spędził w „Zielonym Piekle”, jak nazywa się legendarny tor Nürburgring.

Pojazd, określany mianem „Zielonej Bestii”, inspirowany jest wyścigowym AMG GT3 i napędzany podwójnie turbodoładowaną, czterolitrową jednostką V8, która generuje 585 koni mechanicznych mocy i 700 niutonometrów maksymalnego momentu obrotowego. To pozwala rozpędzić ten niezwykły samochód do 100 km/h w czasie 3,6 sekundy i rozwinąć maksymalną prędkość 318 km na godzinę.

Mercedes-AMG GT R to prawdziwa perła w koronie sportowej submarki niemieckiego koncernu i fakt, że tak szybko trafił do Polski – po raz pierwszy pokazano go pod koniec czerwca 2016 roku na Festiwalu Prędkości w brytyjskim Goodwood – jest jednym z dowodów na to, że nasz rynek jest bardzo ważny dla AMG. W trakcie jesiennego pokazu zadeklarowano ponadto, że nad Wisłę ma trafić nawet 40 egzemplarzy wyjątkowego auta.

POLACY NA CZWARTYM MIEJSCU W REGIONIE EUROPA

Nie trzeba się obawiać, że w Polsce zabraknie chętnych na model AMG GT R. Wyniki sprzedaży sportowej submarki Mercedesa w 2016 roku jasno pokazują, że bardzo kochamy jej sportowe samochody.

W 2016 roku Polacy kupili 1108 samochodów oznaczonych literami AMG, co plasuje nas na 4 miejscu w Europie! Więcej kupują tylko Niemcy, Anglicy i Francuzi. Ponadto sprzedaż samochodów AMG

<b>MERCEDES-AMG GT R</b> Fot. Materiały partneraMERCEDES-AMG GT R Fot. Materiały partnera

w Polsce rośnie jak szalona – sprzedano ich aż o 53 proc. więcej niż w 2015 roku.

Amatorzy sportowych wrażeń w naszym kraju wcale przy tym najczęściej nie sięgają po Mercedesa AMG A 45, najtańszy model w ofercie producenta. Najlepiej w ubiegłym roku sprzedawał się sportowy SUV - GLE 43 AMG Coupé. Ten napędzany trzylitrowym silnikiem V6 o mocy 367 KM samochód odebrało aż 217 polskich kierowców. Z salonów nad Wisłą wyjechało też w ubiegłym roku 169 sztuk Mercedesa A 45 AMG. To drugie najchętniej kupowane przez Polaków sportowe auto niemieckiego koncernu. Doceniamy tutaj zapewne kunszt inżynierów AMG – z silnika o pojemności zaledwie dwóch litrów wycisnęli aż 381 KM.
Niezwykłe jest też trzecie najchętniej kupowane auto AMG w Polsce – to G 63 AMG. Tę rasową terenówkę z silnikiem wyścigówki o mocy aż 571 KM wybrało aż 159 naszych kierowców. Dodajmy, że ten samochód kosztuje niecałe 700 tys. zł.

  • Mercedes-AMG GT R Fot. Materiały partnera

  • Mercedes-AMG GT R Fot. Materiały partnera

  • Mercedes-AMG GT R Fot. Materiały partnera

  • Mercedes-AMG GT R Fot. Materiały partnera

  • Mercedes-AMG GT R Fot. Materiały partnera

AMG W POLSKICH SALONACH

Sportowe auta AMG są coraz częściej prezentowane w polskich salonach Mercedesa. I biorąc pod uwagę duże zainteresowanie sportową markę Mercedesa nad Wisłą, możemy się spodziewać, że sieć sprzedaży aut AMG będzie się dalej zmieniać u nas, tak jak zaczęło się to właśnie dziać na świecie. Mercedes chce w prestiżowych lokalizacjach otwierać samodzielne salony marki AMG. Być może więc za niedługi czas taki salon pojawi się również w Polsce.

AMG DRIVING ACADEMY POLSKA

JAZDA JEST RZEMIOSŁEM, A SAMOCHÓD AMG NAJLEPSZYM NARZĘDZIEM – TAKIM HASŁEM REKLAMUJE SIĘ SPORTOWY ODDZIAŁ MERCEDESA. O TYM, CO POTRAFIĄ AUTA ZE STAJNI AMG, MOŻE PRZEKONAĆ SIĘ KAŻDY.

AMG - te trzy litery w świecie motoryzacji oznaczają emocje
i adrenalinę
. Dzięki AMG Driving Academy mogą je poczuć nie tylko posiadacze sportowych Mercedesów. Każdy, kto skończył 18 lat i posiada prawo jazdy, może zasiąść w dostępnych w szkole jazdy

samochodach ze stajni AMG i pod okiem doświadczonych instruktorów doskonalić swoje umiejętności jazdy na profesjonalnych torach wyścigowych.

CAŁY ŚWIAT JEST TOREM WYŚCIGOWYM

W ciągu kilku lat od powstania szkoły AMG Driving Academy w Polsce, paleta oferowanych przez nią szkoleń znacznie się poszerzyła. Podstawowe treningi to odbywające się na torach w Kielcach i w Poznaniu PERFORMANCE TRAINING dla osób rozpoczynających swoja przygodę z jazdą sportową oraz ADVANCED dla tych bardziej zaawansowanych. Dwudniowe szkolenia obejmują zarówno naukę teoretyczną, jak i dużo ćwiczeń praktycznych.

AMG PERFORMANCE TRAINING to idealny program, aby poczuć prędkość i emocje, ucząc się, jak osiągać swoje cele. Duża ilość czasu spędzona za kierownicą, pozwala stworzyć podstawy panowania nad mocnym pojazdem. Ćwiczenia obejmują slalom, hamowanie awaryjne, tor jazdy w zakręcie, jazdy w systemie Lead&Follow na dużej pętli toru wyścigowego - wszystko za kierownicą Mercedesów AMG. AMG Race Taxi na prawym fotelu u boku profesjonalisty jest punktem kulminacyjnym tego niezapomnianego dnia.

AMG ADVANCED TRAINING to trzy dni w gronie przyjaciół, w parach, z maksymalną koncentracją na osiągnięciu wyższego poziomu opanowania samochodów Mercedes-AMG. Przy wsparciu urządzeń do telemetrii i analizy zapisu wideo, można doskonalić swoją technikę jazdy, zwiększać prędkość i pokonywać kolejne etapy

nauki. Wieńczący dwudniowy trening przejazd w AMG Race Taxi pozwoli przejść w inny wymiar adrenaliny, do której może doprowadzić tylko prawdziwa pasja.

Dodatkowo Mercedes-AMG oferuje osobne szkolenia dedykowane wyłącznie paniom. AMG LADIES ONLY Training weszło już na stałe do harmonogramu szkoły jazdy. Ofertę treningów uzupełniają nauka driftu (AMG EXPERIENCE DRIFT) oraz zimowe AMG Winter Sporting dla zaawansowanych, czyli nauka jazdy w warunkach ekstremalnych – w tym przypadku po zamarzniętych jeziorach w Szwecji. Wszystkie szkolenia, poza dużym naciskiem na naukę umiejętności praktycznych, przewidują także czas na integrację, dając możliwość lepszego poznania z innymi pasjonatami sportowej motoryzacji.

Szkolenie AMG Driving Academy stanowi przepustkę do udziału w programach dla jeszcze ambitniejszych kierowców - każdy uczestnik otrzymuje certyfikat uprawniający do odbycia bardziej zaawansowanego szkolenia w dowolnym oddziale AMG Driving Academy na świecie. To propozycja dla tych, którzy chcą dalej rozwijać swoje umiejętności prowadzenia samochodu - zarówno pod kątem bezpieczeństwa, jak i jazdy sportowej. W ofercie globalnego programu AMG Driving Academy znajdują się zarówno imprezy szosowo-turystyczne (AMG Emotion Tours), jak i treningi torowe na 4 poziomach zaawansowania: AMG PERFORMANCE Training, AMG ADVANCED Training, AMG-PRO Training i AMG-Masters SLS AMG GT3.

  • AMG DRIVING ACADEMY Fot. materiały partnera

  • AMG DRIVING ACADEMY Fot. materiały partnera

  • AMG DRIVING ACADEMY Fot. materiały partnera

  • AMG DRIVING ACADEMY Fot. materiały partnera

  • AMG DRIVING ACADEMY Fot. materiały partnera

NIE TYLKO SAMOCHODY

AMG Driving Academy to nie tylko adrenalina na torze i piekielnie szybkie auta. To też ludzie. Szkolenia pozwalają poznać pasjonatów motoryzacji i profesjonalnych instruktorów, którzy swoją wiedzę i umiejętności przekazują w przyjaznej atmosferze. To ludzie będący mistrzami w swoim fachu. Pośród nich są słynni kierowcy wyścigowi tacy jak Bernd Schneider, Karl Wendlinger czy Bernd Mayländer. Polska kadra składa się z pięciu certyfikowanych instruktorów, prowadzących zajęcia w kraju i za granicą.

Zapisz się do AMG Driving Academy Polska >>

<b>AMG DRIVING ACADEMY</b> Fot. KadraAMG DRIVING ACADEMY Fot. Kadra